måndag 7 oktober 2013

Om fotografi


Det är nu mer än 17 år sedan jag plockade upp pappas kamera och för första gången verkligen tittade i sökaren, på motivet, på hur man kunde ändra ställning och på olika sätt framhäva motivet, på färgerna, ljuset... ja, allt som skapar en bild! Sen var det ju som sagt 17 år sedan så det tog en vecka innan bilderna var framkallade och jag fick se resultatet men jag var fast. Sedan dess har fotointresset växt och svängt mellan naturbilder, inredning, människor, växter i närbild och allt annat man kan föreviga.


Pappas gamla analoga kamera ligger numera på vinden och samlar damm, istället är det nu min Canon EOS 40D som följer med på alla utflykter och uppdrag jag har lyckan att fotografera. Att träffa människor, fånga dem på bild och att sedan få sitta och titta och redigera bilderna efteråt, det är nog två av de bästa sakerna jag vet!

Men nu väntar den allra, allra bästa saken på mig, min dotter Tova!

Ha en skön kväll kära läsare!


1 kommentar: